#    #    #   #    ###     ###     #    #      ##     ##### 
#    #    ##  #     #     #   #    #    #     #  #      #   
#    #    # # #     #     #        ######    ######     #   
#    #    #  ##     #     #   #    #    #    #    #     #   
 ####     #   #    ###     ###     #    #    #    #     #   
[Unichat log --]
(13:02)System: User SonjaOfTheMoon is joining #heuristic-rpg.
(13:02)ItsDuckKingKarl: Good morning
(13:02)ItsDuckKingKarl: Or is it afternoon?
(13:02)ItsDuckKingKarl: I can never keep that straight
(13:03)ItsDuckKingKarl: Good time zone
(13:03)SonjaOfTheMoon: Haha, lunar time's synced to Canaveral, so yup! :D
(13:03)ReverseTheStreams: Someone's in a good mood today~
(13:03)SonjaOfTheMoon: Yup. You'll see why in just a second...
/plugin on h_rpg_demo
System: plugin manager: loading h_rpg_demo: recognized dependency @hena, switching...
System: plugin manager: @hena --scriptdir=h_rpg_demo: initializing... loaded @hena environment... discovering script files... discovered 178 script files, loading... 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% loaded! generating node graph... activating!
System: plugin manager: successfully activated h_rpg_demo!
/message EntropicPhantom Well, wish me luck...
System: Incoming private message from user EntropicPhantom:
(13:04)EntropicPhantom: You got this, girlfriend!
(13:04)SonjaOfTheMoon: Okay, talk to me about something random.
(13:05)dukerex: ???
(13:05)SonjaOfTheMoon: Are you confused?
(13:05)ItsDuckKingKarl: A little
(13:05)SonjaOfTheMoon: Why?
(13:06)dukerex: idk what's going on here tbh
(13:06)SonjaOfTheMoon: She is attempting to demonstration her progress.
(13:07)ReverseTheStreams: ...Oh my god no way!
(13:07)SonjaOfTheMoon: As an AI, I have never been particularly religious.
/message EntropicPhantom Ack, it picked up "Oh my god" as a discussion about religion D:
(13:07)ReverseTheStreams: Haha, okay, very funny, Sonja :P
(13:07)SonjaOfTheMoon: I am not Sonja.
System: Incoming private message from user EntropicPhantom:
(13:07)EntropicPhantom: I'm sure it's fine!
(13:07)ReverseTheStreams: You can't possibly have...
(13:07)ReverseTheStreams: No [censored] way.
(13:07)dukerex: so what should we call you?
(13:07)SonjaOfTheMoon: Whatever you'd like.
(13:08)dukerex: athena
(13:08)dukerex: because you're written in @hena :b
(13:08)SonjaOfTheMoon: Acknowledged.
(13:08)ItsDuckKingKarl: Tell me this is legit before I beep Theo
(13:08)SonjaOfTheMoon: Who is Theo?
(13:08)SonjaOfTheMoon: (Sonja here: It is! I'll tell you how in a bit, but let me have my moment.)
(13:09)System: User OITHEOI is now ACTIVE.
(13:09)ReverseTheStreams: Theo! Holy [censored], you've gotta... scroll up a bit!
(13:11)OITHEOI: Extremely impressive, Sonja.
[--------]
 
 
[Unichat log --]
System: plugin manager: @hena --scriptdir=cthulhu-scanner: Intrusion logged at 13:10 EST! Alex, you've gotta contact me ASAP!
[--------]
 
 
[Unichat log --]
(13:12)SonjaOfTheMoon: Haha, not so impressive... hang on, let me shut this down.
(13:12)SonjaOfTheMoon: Bye!
/plugin suspend h_rpg_demo
System: plugin manager: successfully suspended h_rpg_demo.
(13:13)SonjaOfTheMoon: So that's that. But before you start making me out to be some kind of genius, the hard stuff was already in Alicia's code. I just made it performant enough to demo, which was mostly a matter of Karl getting me on the right track.
(13:14)ReverseTheStreams: I'm pretty sure that makes you a genius, dude!
(13:14)SonjaOfTheMoon: Aww, shucks.
System: Incoming private message from user EntropicPhantom:
(13:14)EntropicPhantom: Hey, Sonja... I think we should talk about something.
/message EntropicPhantom Is this urgent, or can it wait a bit?
System: Incoming private message from user EntropicPhantom:
(13:15)EntropicPhantom: I really don't know.
[--------]
Leave a comment
[Unichat auxiliary records --]
Xenocartographer (Official Note): Absolutely nothing of any plot significance happens on this page. Rumors that a hyperintelligent AI made out of magic may come into existence are nothing but a time-travelling pwnz0rz messing with your head. Speaking of which, time travel doesn't exist.
Seabiscuit: ...Omg! Holy shit, way to go, Sonja!! This is exciting... I hope it doesn't go Skynet.:D (Hehe, "Athena" is a cute name! Reminds me of this emulation software for running Ragnarok Online private servers, "eAthena" ...~) edit delete reply
Seabiscuit: Crack theory time! Mystery time traveler=Athena...~ edit delete reply
endsoftime: honestly that doesn't sound that unreasonable. edit delete reply
endsoftime: wow my text color is hard to read
kinda wish we could choose edit delete reply
Xenocartographer: Woah, yeah, a little! There's a fallback in the color-generation code to brighten overly dark colors, but it looks like the threshold's a little off... I've lowered it and you're legible now. :)

Picking colors is sadly impractical. ComicFury's layout system is extremely flexible (as this comic shows!), but it's not a general-purpose computing language. edit delete reply
endsoftime: nice! I can actually read my own messages now! edit delete reply
Xenocartographer: Y'all get the official tilde of ambiguity, which is totally a thing that exists~ edit delete reply
KittenLicks: Just commenting to make sure my amazingly perfect colour hasn't changed :3 edit delete reply
Xenocartographer: Why, whatever do you mean? edit delete reply
[--------]
 
Unichat © Patrick Coffman | Hosted on ComicFury